פארק המפלים: מפלט קריר לקיץ

פארק המפלים, צילומים: דלית קצנלנבוגן

החיפוש אחר מקום מפלט מהחום הביא אותנו אל מפלי מולינה Molina, הנמצאים מצפון לורונה. מתחת לכפר, בתוך ערוץ הנחל, נמצא פארק המפלים Parco delle Cascate. זהו פארק צנוע ומתאים למי שהמולת הגארדלנד הספיקה לו, ורוצה למצוא פעילות אלטרנטיבית לילדים. קבלו הצעה ליום רגוע בתוך חורש מוצל מלא פינות חמד נסתרות, נחלים ובריכות מים קטנות.

הכפר הזעיר מולינה Molina נמצא בשמורת הטבע לסיניה Parco Naturale Regionale della Lessinia שבצפון איטליה, כ-30 ק"מ צפונית לורונה. בדרך עוברים באיזור היין ואלפוליצ'לה Valpolicella, מצטיידים בבקבוק וממשיכים עוד צפונה בכיוון ההרים. צאו מאוטוסטרדת A22 ביציאה של Verona Nord, המשיכו בכיוון סן פייטרו אין קאריאנו San Pietro In Cariano ובהמשך עקבו אחר השילוט אל מולינה Molina. החנייה נמצאת מעל הכפר ויש לרדת ברגל אל הכיכר המרכזית, מכאן מתחיל מסלול ההליכה אל המפלים. בכיכר תראו את מגדל הפעמונים המקסים של הכנסייה, לצידו נמצאת מעדנייה מעולה בה תוכלו להצטייד במצרכים לפיקניק אותו תוכלו לערוך למטה באיזור המפלים.
מכאן הולכים בעקבות השילוט: אפשר לעשות את הירידה הזו עם עגלות ילדים אך אחרי הכניסה לפארק יהיה קצת קשה להסתובב איתן, כך שכדאי להצטייד גם במנשא.

הכניסה לפארק עולה 5 יורו למבוגר, 3 יורו לילד (6-11) וכניסה חינם לילדים עד גיל 6. בקופה תקבלו את מפת הפארק ותוכלו לבחור בין המסלולים השונים: המסלול הירוק הוא הקצר יותר ואורכו כחצי שעה, המסלול האדום אורך כשעה והשחור, למיטיבי לכת, כשעתיים, כל זה ללא עצירות בדרך כמובן. לפני שמתחילים בהליכה, תמצאו קפה ושירותים בסמוך לקופה, אליה חוזרים בכל מקרה בסוף המסלול.

ההשפעה המיטיבה של הסביבה מתחילה מיד עם הירידה אל המפלים: הטמפרטורות צונחות, האוויר צלול, אפשר להאט את הקצב ולגלות את הפינות המעניינות בפארק.

נדנדה אל תוך המפלים

מגדלי וקירות טיפוס

וכמובן, מקומות קסומים לפיקניק


אפשר לבלות כאן לפחות חצי יום ואם לא ממהרים לשום מקום, גם יום שלם. אם פניכם חזרה לכיוון ורונה תוכלו להיכנס לאחד היקבים של ואלפוליצ'לה.

ביום א' השלישי של חודש יולי מתקיימת בכפר מולינה 'חגיגת המפלים', Festa delle cascate, המלווה בדוכני עבודות יד מקומיות, מוצרי מזון, סיורים מודרכים אל טחנות הקמח העתיקות של הכפר ועוד.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

האביב האיטלקי כבר כאן

האביב האיטלקי כבר כאן

הגנים של איטליה לובשים את בגדי האביב שלהם. למה שלא תבואו לבקר? קבלו את הגנים הבוטאניים היפים ביותר בצפון איטליה*.... המשך
ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

מה אפשר לעשות אם מתעוררים ליום מעונן או אפילו גשום במהלך הטיול, ולא רוצים להעביר את כולו במרכז קניות? קבלו שלוש המלצות לשלושה פארקים טרמליים שווים ביותר... המשך