פסח באגם גארדה: מה אסור לפספס?

אגם גארדה, הגדול באגמי איטליה, הוא אחד היעדים התיירותיים העיקריים באיטליה ויש לו חופים יפהפיים, עיירות קסומות ואטרקציות המתאימות לכל המשפחה. למרות שיש כל כך הרבה דברים לראות ולעשות באגם גארדה, כשנוסעים באביב כדאי לתכנן את החופשה בהתאם לעונה. אז במיוחד בשבילכם: אלו האתרים המומלצים לביקור בחופשה בת שבוע באגם גארדה, בפסח. לנוחיותכם, סקירת האתרים מובאת מדרום האגם לצפונו.

מצודת סירמיונה בכניסה לעיר העתיקה. צילום: אריק איסקוב (2002)

1 / דרום האגם: סירמיונה

– מלכודת תיירים? אולי.
– פקקים? לרוב.
– מלא ישראלים? ברור.
– אז מה את אומרת, כדאי?
אני אומרת שכדאי. לעיר העתיקה של סירמיונה Sirmione, הממוקמת בקצה לשון יבשה ארוכה הנכנסת לתוך האגם, יש הרבה יותר מה להציע מלבד הררי הגלידה ברחוב הראשי. אחרי שהשארתם את מכוניתכם במגרש החנייה והגעתם ברגל לעיר העתיקה, תוכלו להתחיל את ביקורכם בסירמיונה בשייט מסביב לאי, חוויה מלהיבה לכל המשפחה, הנותנת מבט מקיף ומרתק על סירמיונה. אחרי שנכנסתם לעיר העתיקה תוכלו להמשיך ישר אל הרחוב הראשי עמוס הגלידריות ובתי הקפה או לפנות ימינה אחרי המצודה (בתמונה למעלה), לעשות סיבוב מהנה על שפת המים, לגלות את המעיינות החמים (החינמיים!) הנובעים בקרקעית האגם, להגיע אל 'חוף הבלונדיניות' ולעלות ממנו דרך כרמי הזיתים אל הפארק הארכיאולוגי בו נמצאים שרידיה של וילה רומית עצומה. בדרך חזרה אל מרכז העיירה תוכלו להציץ וגם לנוח בפארק מריה קאלאס או לפרגן לעצמכם כמה שעות במתחם המרחצאות של סירמיונה ולסיום, איך אפשר שלא, אל תוותרו על גלידה. קראו כאן הצעה למסלול הליכה בסירמיונה (המסלול מופיע בסוף הפוסט).

עוד בסביבה:

מעגן הסירות ובית המכס של לאציזה. צילום: דלית קצנלנבוגן (2015)

2 / דרום האגם: לאציזה

העיירה לאציזה Lazise היא לטעמי אחת המקסימות ביותר בדרום מזרח האגם. היא נמצאת בקרבת פארקי השעשועים גארדלנד ומובילנד ומתאימה לסיום רגוע של יום סוער באחד הפארקים: יש בה טיילת נעימה עם בתי קפה ומסעדות, ממנה יוצאות סמטאות עמוסות בחנויות, המובילות אל כיכרות קטנות ונסתרות. כדאי להגיע לכאן לפני השקיעה, לקראת ארוחת הערב. אם רוצים להקדיש ללאציזה יותר זמן, מומלץ להגיע בימי ד' בבוקר, אז מתקיים בלאציזה שוק מקומי והעיירה שוקקת. מסלול הליכה יפה של כ 10 ק"מ על שפת האגם מחבר בין העיירות לאציזה, ברדולינו Bardolino וגארדה Garda. אם אתם בעניין, תוכלו לצאת לסיבוב מעגלי: להפליג מהטיילת של לאציזה עם אחת הספינות השטות בין עיירות האגם, להגיע בשייט של כחצי שעה אל העיירה גארדה, לרדת מהספינה ולחזור ברגל על שפת המים דרך ברדולינו אל לאציזה.

עוד בסביבה:

גארדלנד. צילום: דלית קצנלנבוגן (2014)

3 / דרום האגם: גארדלנד

אם אתם לשבץ בטיולכם רק פארק השעשועים אחד, גארדלנד הוא הפארק שלכם: הוא נעים, מטופח ויפה, לא גדול מדי, לא קטן מדי, האטרקציות שלו מגוונות ומתאימות לכל גילאי הילדים וכדאי להקדיש לו יום שלם. גם הורים שלא אוהבים רכבות הרים (כמוני למשל) ימצאו אטרקציות מתאימות. באפריל שעות הפתיחה מצומצמות והוא נסגר בשעות אחה"צ / ערב. טיפ קטן: אל תפחדו מיום מעונן או טפטוף קל. הפארק עובד כמעט בכל מזג אוויר, והתורים כמובן קצרים יותר. קראו בהרחבה את הפוסט שלי על גארדלנד כאן.

עוד בסביבה:

המרחצאות בקולה די לאציזה (צילום: וילה צ'דרי)

4 / דרום האגם: מרחצאות חמים

מדרום לאגם גארדה נמצאים כמה מרחצאות חמים המהווים פתרון מושלם למצב של יום גשום או סגרירי. ראו בפוסט זה הצעה לשלושה אתרי מרחצאות מדרום לאגם: אקוורדנס (החדש ביותר), קולה די לאציזה (הירוק והטבעי ביותר), ואקווריה (הקלאסי והעירוני).

עוד בסביבה:

יוליה מבעד ל'מנעולי האהבה', ורונה. צילום: דלית קצנלנבוגן (2011)

5 / מזרח לאגם: ורונה

העיר המקסימה ורונה (Verona) לא נמצאת אמנם על גדת האגם אלא כחצי שעת נסיעה מזרחה ממנו, אך מתאימה להיכנס למשבצת ה'עיר' בטיול של שבוע. עירם של רומיאו ויוליה לא גדולה, מישורית ונוחה לטיול עם ילדים. לורונה מרכז עתיק קומפקטי שופע מדרחובים, חנויות, כיכרות, שווקים וכמובן האמפיתיאטרון והגלדיאטורים סביבו, שעשויים להלהיב את דמיונם. למסלול הליכה בורונה כנסו לפוסט הזה.

עוד בסביבה:

כבשים ומצנחי רחיפה במונטה באלדו. צילום: אריק איסקוב (2015)

6 / צפון מזרח האגם: מונטה באלדו ומלצ'זינה

אחד האתרים המרשימים ביותר באגם גארדה הוא מונטה באלדו Monte Baldo, ההר המתנשא מעל גדתו המזרחית, השייכת לחבל ונטו (Veneto). ביום טיול זה תרגישו את השוני הרב בין צפון האגם, המוקף הרים, לדרומו השטוח והמישורי. אל מונטה באלדו אפשר לעלות ברכבל מהעיירה מלצ'זינה Malcesine אל גובה של 1187 מ', שם תמצאו מסלול הליכה מישורי ונוח אל נקודת תצפית הנפלאה על ריבה דל גארדה וקצהו הצפוני של האגם. בדרך אתם עשויים לפגוש פרות הרועות באחו, כבשים שהגיעו לכאן לאותה מטרה ממש, סוסים, גלשני רוח, מסעדה וגם מתקנים לילדים. באפריל יש סיכוי רב שיישאר גם קצת שלג למעלה. לאחר שתרדו מההר, המשיכו מתחנת הרכבל התחתונה אל אחת העיירות היפות ביותר באגם: מלצ'זינה, המציעה סבך מקסים של סמטאות ציוריות, כיכרות קטנות, שני נמלים, טירה מרשימה אחת וכמובן חנויות, בתי קפה ומסעדות לרוב.

עוד בסביבה:

לימונה במבט מאגם גארדה. צילום: דלית קצנלנבוגן (2014)

7 / צפון מערב האגם: לימונה ורמת טרמוזינה

יום טיול לאורך הגדה המערבית של אגם גארדה, השייכת לחבל לומברדיה (Lombardia) הוא מיוחד, יפה נוף ובעיקר מאתגר מבחינת נהיגה. עברו דרך העיירות סאלו Salò וגארדונה ריביירה Gardone Riviera, המשיכו צפונה אל גרניאנו Gargnano ואחריה עזבו את כביש האגם ועלו בכביש מספר SP38 (בכיוון טיניאלה Tignale) אל המרפסת הפנורמית ובית הקפה Panorama al fil. המשיכו אל טיניאלה Tignale היפה ומשם עלו עוד למעלה לתצפית נוספת ממנזר מונטה קסטלו, עצרו והצטיידו לפיקניק במחלבת האלפים של גארדה, רדו אל פיאבה די טרמוזינה Pieve di Tremosine שם תוכלו להרגע קצת מהנסיעה המפותלת מהמרפסת הפאנורמית של מלון פאראדיזו terrazza del brivido או מזו של מלון מיראלגו. לאחר שיטוט נינוח במרכז העיירה המשיכו בנסיעה בכבישים המפותלים של רמת טרמוזינה Tremosine בכיוון Vesio (בדרך שהיא אמנם מאתגרת אך פחות מהכביש הבלתי אפשרי ומקצר החיים הנקרא Strada della Forra) ומשם רדו אל לימונה Limone, המאופיינת בתפאורה דרמטית, כאשר צוקי ההרים המתנשאים מעליה ממש 'נופלים' אל האגם. למרות חממות הלימונים הרבות בהן התברכה בעבר העיירה המקסימה, מקור שמה מגיע דווקא מהשם הלטיני 'Limen', שפירושו 'גבול': עד 1919 היתה לימונה הגבול בין איטליה לאוסטריה. קטע הכביש המחבר בין גרניאנו לריבה דל גארדה נחצב ונסלל בשנים 1929-1931, עד אז היו לימונה, טרמוזינה וטיניאלה מבודדות ומנותקת וניתן היה להגיע אליהן רק בשבילי הליכה או על ידי שייט באגם.

עוד בסביבה:

  • סאלו Salò (עיירה ציורית היושבת סביב מפרצון בדרום מערב האגם).
  • טוסקולנו מדרנו Toscolano Maderno (עיירה ממנה ניתן להפליג עם הרכב אל טורי Torri שבגדה המזרחית).
  • הגן הבוטאני בגרדונה ריביירה.
מבט ממגדל הפעמונים של ריבה דל גארדה על האגם. צילום: דלית קצנלנבוגן (2013)

8 / צפון האגם: ריבה דל גארדה ומפלי וארונה

ריבה דל גארדה Riva del Garda היא אחת העיירות היפות והמהנות ביותר בצפון האגם. היא שייכת לחבל טרנטינו (Trentino), שהיה עד 1919 חלק מהאימפריה האוסטרו הונגרית, וההשפעה האוסטרית ניכרת בה היטב. בריבה טיילת יפה על שפת האגם והיא מלאה בעצי זית, ברושים, הרדופים, דקלים ומגנוליות. המרכז העתיק של העיר סובב סביב כיכר ה-3 בנובמבר, המוקפת בתים צבעוניים, בתי קפה ומסעדות ונפתחת אל הנמל. על הנמל הגן מגדל שנמצא בפינת הכיכר: גובהו 34 מטר ואפשר לטפס אל קצהו בעזרת 165 מדרגות, לנשום וליהנות מהנוף המדהים הנפרש מסביב. ריבה וטורבולה Torbole הצמודה אליה משמשות כמרכז חשוב לפעילויות ספורט רבות: שייט, חתירה, גלישה, אופניים ועוד. אחרי או לפני הביקור בריבה, מומלץ לבקר במפלי וארונה, הנמצאים מעל ריבה, במרחק נסיעה קצר של 3 ק"מ. מדובר במפלים שמקורם ביובל היוצא מאגם טנו (Lago di Tenno), זורם דרך ההר ופורץ בעוצמה רבה תוך כדי יצירת מפל בגובה 100 מטרים, החבוי בתוך הסלע, אותו שחקו ו'פיסלו' המים במהלך של עשרות אלפי שנים. האתר עצמו קטן אך מרהיב, עם שבילי הליכה, מדרגות, גינון מוקפד ומסודר ומוזיקה לאורך הדרך.

עוד בסביבה:

  • קאנאלה די טנו Canale Di Tenno (כפר ימי ביניימי מקסים בדרך לאגם טנו).
  • אגם טנו Lago di Tenno (מתאים לרחצה רק בקיץ).
  • אגם לדרו Lago di Ledro (מתאים לרחצה רק בקיץ).

_______________________________________________________

לרכישת 10 מסלולים נפלאים לאגם גארדה במחיר 150 שקלים בלבד לחץ כאן!

_______________________________________________________

אז איפה ישנים?

לינה בדרום מזרח האגם מומלצת למי שמתכוון לבקר לפחות 4 ימים באתרי דרום האגם.

לינה בצפון האגם המומלצת למי שמתכוון לשהות לפחות 4 ימים באתרי צפון האגם.

כשאתם מחפשים מקום לינה לחופשת פסח, שימו לב שבריכה (חיצונית) כלל לא רלוונטית כי אינה בשימוש.

מקומות לינה מומלצים למשפחות בדרום מזרח אגם גארדה בחופשת פסח:

(חשוב!!! שנו את התאריכים ואת מספר הנפשות בהתאם לנסיעתכם)

Principe di Lazise (בקרבת גארדלנד ומובילנד, כולל בריכה פנימית מקורה)

Aqualux Hotel Spa & Suite (נמצא בברדולינו, כולל ברכה פנימית מקורה)

Hotel Caesius Thermae & Spa Resort (נמצא בין לאציזה לברדולינו, כולל בריכה פנימית מקורה)

Parco Termale di Villa Dei Cedri (נמצא בלב פארק המעיינות החמים ב Cola)

Residence Corte San Carlo (נמצא בסמוך לפארק המעיינות החמים ב Cola)

Hotel Corte Valier (נמצא בלאציזה וכולל בריכה פנימית מקורה)

Le Jardin Lazise (בד אנד ברקפסט b&b משפחתי ליד לאציזה)

Splendido Bay Luxury Spa Resort (היחיד ברשימה בדרום מערב האגם. כולל בריכה פנימית מקורה)

_____________________________________________________

ובצפון האגם:

מקומות לינה מומלצים בצפון אגם גארדה בחופשת פסח:

(חשוב!!! שנו את התאריכים ואת מספר הנפשות בהתאם לנסיעתכם)

Hotel Lido Palace (מלון חמישה כוכבים הכולל בריכה פנימית מקורה מומלץ בריבה דל גארדה)

Du Lac Et Du Parc (מלון מומלץ הכולל בריכה פנימית מקורה בריבה דל גארדה)

Lefay Resort & SPA Lago di Garda (מלון ספא מומלץ בגרניאנו)

_____________________________________________________

הכתבה התפרסמה במוסף מסלול של ידיעות אחרונות ב 18 בפברואר 2019.

_____________________________________________________

 

 


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

האביב האיטלקי כבר כאן

האביב האיטלקי כבר כאן

הגנים של איטליה לובשים את בגדי האביב שלהם. למה שלא תבואו לבקר? קבלו את הגנים הבוטאניים היפים ביותר בצפון איטליה*.... המשך
ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

מה אפשר לעשות אם מתעוררים ליום מעונן או אפילו גשום במהלך הטיול, ולא רוצים להעביר את כולו במרכז קניות? קבלו שלוש המלצות לשלושה פארקים טרמליים שווים ביותר... המשך