הצימר של ג'ובאני (וואני)

ג'ובאני (וואני) מספינאה. צילום: אריק איסקוב (2015)

יש כל כך הרבה מקומות לינה בונציה, אז למה להרחיק עד הצימר של ג'ובאני (המכונה גם וואני)?

DSC_0584

כבר כמה שנים שהצימר של ואני הוא אבן שואבת למטיילים המחפשים לינה לא יקרה באיזור ונציה. הצימר, שנקרא b&b La Foresteria, נמצא בעיירה Spinea המרוחקת מרחק נסיעה של חצי שעה מונציה. הראשונים שהתארחו אצל וואני חזרו מלאי התלהבות ממסירותו וסיפרו על כך בפורומים של אתרי המטיילים. השמועה על ה'מארח המושלם מספינאה' התפשטה לה במהירות וכך הפך הצימר הפשוט של וואני לאחד ממקומות האירוח החביבים ביותר על מטיילים באיזור ונציה.

DSC_0592

DSC_0598

את וואני פגשתי לראשונה לפני שלוש שנים בנמל תל אביב, ביום האחרון של מבצע 'עמוד ענן'. לרוע מזלו, בילה וואני רוב חופשתו בישראל בממ"ד של מארחיו וגם קצת מחוצה לו, בהפוגות שבין רקטה לרקטה. הביקור היה עמוס וקשה מבחינה רגשית אך נתן לו נקודת מבט נוספת על שגרת חייהם של אחדים מאורחיו, שהחלו לפקוד את הצימר שלו כמעט מיומו הראשון, לפני יותר מעשור.

DSC_4030

DSC_0609

בשנתיים האחרונות עבר המקום שיפוץ נרחב ונוספו לו חדרים. בקומת הקרקע ישנם ארבעה חדרי שינה זוגיים (בכל אחד מהם יש שירותים ומקלחת), ובקומה השנייה, אליה עולים במדרגות, שתי יחידות ארוח (בכל אחת מהן שירותים ומקלחת), שתיהן מורכבות משני חדרי שינה עם דלת מקשרת ובכל אחת מהן יכולים להתארח עד 4 איש (בחדר אחד יש מיטה זוגית ובחדר השני שתי מיטות נפרדות). בין שתי יחידות אלו נמצא גם מטבחון ופינת אוכל לשימוש האורחים.

DSC_3997

DSC_4012

המיקום נוח למי שמגיע עם רכב ורוצה להשאיר אותו בחנייה של הצימר ולקחת אוטובוס מספינאה לונציה. אם קונים כרטיס נסיעה/שייט יומי לתחבורה הציבורית של ונציה, שעלותו 20 יורו לאדם, האוטובוס מספינאה לונציה וחזרה כלול בכרטיס זה. נשמע מסובך? אחרי ארוחת הבוקר שוואני יכין לכם מכל הלב, הוא יישב איתכם "על המפות" ויעזור לכם לתכנן את היום בונציה.

DSC_0628

תהנו, מסרו ד"ש, ואל תשכחו להביא לו מזכרת קטנה מארצנו – זה תמיד מחמם את הלב.

b&b La Foresteria

b&b La Foresteria

+

מה עוד בסביבה?


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

מה אפשר לעשות אם מתעוררים ליום מעונן או אפילו גשום במהלך הטיול, ולא רוצים להעביר את כולו במרכז קניות? קבלו שלוש המלצות לשלושה פארקים טרמליים שווים ביותר... המשך