ימי גשם באגם גארדה, מה עושים?

מה אפשר לעשות אם מתעוררים ליום מעונן או אפילו גשום במהלך הטיול, ולא רוצים להעביר את כולו במרכז קניות? קבלו שלוש המלצות לשלושה פארקים טרמליים שווים ביותר באיזור הדרומי של אגם גארדה, ואל תשכחו לקחת את בגדי הים!

חדש! מסלולים לרכישה ישירה באתר!

1. החדש והמעודכן:
אקוורדנס // Aquardens

פארק אקוורדנס Aquardens הוא החדש משלושת הפארקים הטרמלים בהם ביקרנו הקיץ. מדובר במתחם הכולל שפע של בריכות חמות וקרות, חלקן שוכנות בפארק ירוק ופתוח וחלקן בתוך מבנה מקורה עם חלונות זכוכית המאפשרים ל'חוץ' לגלוש פנימה. מלבד בריכות, יש במתחם הסגור מסעדות (הפתוחות רק בצהריים ובערב), בית קפה (הפתוח רצוף) ובר בתוך המים. במתחם ניתן לקבל סוגים שונים של טיפולים (שאינם כלולים בכרטיס הכניסה וכדאי להזמינם מראש). אחרי שנכנסים למתחם מקבלים צמיד זיהוי כאמצעי תשלום (כך לא צריכים להסתובב כל היום עם מזומן). אחד היתרונות הגדולים של האתר הוא עובדת היותו פתוח עד שעות הלילה, בכל יום מהשעה 10:00 ועד השעה 22:00 ובימים שישי ושבת עד חצות. יתרון נוסף שיש לאקוורדנס על פני שני הפארקים הנוספים הוא השטח המקורה הגדול שבו, ההופך אותו לכמעט מושלם לימים עם מזג אוויר סגרירי או גשום. מומלץ מאד ובמיוחד עם ילדים, שיאהבו מאד את הנהר הזורם עם המים החמים, שהשהייה בו ממכרת ממש, ואת הבר הנמצא בתוך הבריכה.

>>> אתר הפארק: Aquardens

>>> לינה באזור מרחצאות אקוורדנס

2. הירוק והטבעי:
וילה דיי צ'דרי  //  Villa Dei Cedri

בעיירה קולה די לאציזה Colà di lazise שוכנת וילה דיי צ'דרי, המוקפת פארק מקסים וירוק בו נמצאים שני מעיינות טרמלים. הפארק מרגיש כמו גן עדן קטן, עם דשאים נרחבים ועשרות עצי ארז ואם יש יום יפה אפשר לבלות בו שעות, כולל פיקניק, רחצה ומנוחה. ליד המעיין הגדול נמצאת מסעדת שירות עצמי נוחה, מתחתיה המלתחות והלוקרים. אם ניתן להצביע על חסרון קטנטן בפארק זה לעומת פארק אקוורדנס, למשל, הרי זה השטח המקורה (בו אפשר לשהות כשיש גשם בחוץ) שהוא קטן יחסית.

>>> אתר הפארק: Villa Dei Cedri

>>> לינה בפארק הטרמאלי וילה דיי צ'דרי

(שימו לב: בוילה דיי צ'דרי ישנם חדרי מלון ובנוסף שלוש דירות אירוח במבנים שונים ליד הוילה הראשית. כל האורחים (הן במלון והן בדירות) נהנים מכניסה חינם לפארק הטרמאלי בכל תקופת שהותם במקום. מבחינת מיקומה, הוילה אידאלית ללינת 'כוכב' באיזור אגם גארדה).

אגם

אגם2

מסעדה ואגם

פביליון

3. הקלאסי והמפנק:
אקווריה  //  Aquaria

גם אם נדמה כי את סירמיונה Sirmione, אחת מעיירות הנופש הקסומות הנמצאות בדרום אגם גארדה, אין צורך להציג, כדאי לדעת שהעיירה מציעה הרבה יותר מהררי גלידות וסמטאות עמוסות תיירים. סירמיונה בנוייה על לשון יבשה ארוכה וצרה החודרת אל האגם ומציעה למבקרים בה שפע של אפשרויות לפעילות בכל עונות השנה. מכיוון שהעיירה באמת מיוחדת מספר המבקרים בה הוא עצום, מה שעשוי להרתיע תיירים פוטנציאלים, אך אין צורך להתבאס או חלילה לוותר על הביקור כאן: אם תתרחקו מעט מהמדרחובים, המסעדות וחנויות מזכרות, תגלו שהמוניטין שיצא לסירמיונה באלפיים השנים האחרונות מוצדק לגמרי: מסתבר שגם הרומים נהנו, כפי שאנחנו נהנים כיום, ממעיינות החמים הנובעים במי האגם שסביב העיירה.

 

sirmione

אחרי שמחנים את הרכב באחד ממגרשי החנייה שמחוץ לעיר העתיקה, מגיעים אל שער הכניסה, לא לפני שעברתם ליד דוכן פירות הצבעוני.

משמאל לדוכן נמצא הנמל הקטן, בו תמצאו סירות המציעות שייט של חצי שעה מסביב לאי. מומלץ לשלב בביקורכם כאן שייט, כי באמצעותו מקיפים את כל האי, רואים את סירמיונה מכיוון האגם ואפילו עוצרים לכמה דקות באיזור נביעת המעיינות החמים.

אחרי השייט עוברים את הגשר ונכנסים לעיר העתיקה דרך שער המצודה. המצודה (Rocca Scaligera) נבנתה על ידי בני משפחת דלה סקאלה (ה'סקאליג'רי'), שליטי ורונה במאות ה-13 וה-14, כחלק ממערך הביצורים של אזור שלטונם. זהו מבנה מרשים ומסיבי, שהוקם באזור אסטרטגי ושימש להגנה ולשליטה על נמל העיר. המצודה כללה חומות, מגדלי שמירה, שערים וגשרים שנפתחו ונסגרו בעת סכנה.

לאחר הביקור במצודה כדאי ללכת על הטיילת המקיפה את האי. עברו את המצודה ופנו ימינה אל Via Antiche Mura. המשיכו ישר ופנו שמאלה בעקבות השלט Passeggiata panoramica. עלו במעלה רחוב צדדי יפהפה, שיביא אתכם עד חוף הרחצה. בדרך תראו משמאלכם כנסייה עתיקה ויפה, לידה יש מדרגות המובילות ממש לחוף.

מומלץ להמשיך ללכת על השביל שעל שפת האגם עד קצה האי. בדרך עוברים ליד אזור ממנו עולה ריח של גופרית – אלו הן הנביעות החמות בהן המים ממש רותחים (70 מעלות), וממש לידן מים קרים…

ממשיכים על השביל עד שעוברים ביתן צהוב בו נמצאות המשאבות, המעבירות את המים הטרמאליים מהאגם אל המרחצאות.

אם ממשיכים עוד קצת צפונה, מגיעים אל חוף יפהפיה הנקרא Lido delle Bionde כלומר חוף הבלונדיניות.

בין הביתן הצהוב ו'חוף הבלונדיניות' יש שביל העולה אל פארק ירוק ומקסים – פארקו מריה קאלאס Parco Maria Callas – אפשר לנוח קצת בפארק ולחזור חזרה לכיוון מרכז העיירה והמרחצאות הטרמאליים.

כשיוצאים מהפארק יורדים עם הכביש למטה עד שמגיעים אל מרחצאות Aquaria, מתחם ספא מפנק ונהדר עם מרחצאות, בריכות חמות סגורות ופתוחות, סאונה ועוד.

תמורת דמי כניסה לא מעטים בכלל, תקבלו כאן שירות נפלא, צמיד זיהוי (כאמצעי תשלום) וגם חלוקי רחצה מפנקים וכובעי ים לזמן שהותכם באתר. הילדים יוכלו להשתמש ללא תשלום נוסף ב'בננות' ובמצופים. אין כאן צפיפות והמקום רגוע יחסית להמונים המסתובבים באותו זמן ברחובות סירמיונה. מבחינת אוכל, המזנון במרחצאות חביב ומושקע, ובמידה ולא שבעתם תוכלו לאכול לאחר היציאה מהמתחם בכל אחת ממסעדותיה של העיר העתיקה.

פיאצה קרדוצ'י, סירמיונה Sirmione. צילום: דלית קצנלנבוגן (2002)

>>> אתר הפארק: Aquaria

>>> לינה במלון Grand Hotel Terme 

(שימו לב: הלינה בתוך סירמיונה לא מומלצת כבסיס לטיולי כוכב באיזור אגם גארדה, אלא רק למי שבא במיוחד לנפוש בתוך סרמיונה ולא מתכוון להרבות ביציאה ממנה ובחזרה אליה עם רכב….)


אפשרויות לינה נוספות באזור:

אם אתם מחפשים מקום לכל המשפחה, הנה כמה אפשרויות בדרום מזרח אגם גארדה:

Principe Di Lazise מלון מצויין בלאציזה עם בריכה מחוממת

Enjoy Garda Hotel מלון מעולה בפסקיירה דל גארדה

Le Ali Del Frassino מלון חדש מצויין ליד פסקיירה דל גארדה

Hotel Corte Valier מלון ספא בלאציזה, על שפת האגם

Relais Corte Cavalli בית חווה מדרום לאגם גארדה


 

כתבות נוספות על אתרים באזור:

מסלול הליכה בורונה

גארדלנד

פארק המים, הסרטים וארוחת האבירים

בורגטו סול מינצ'ו

פארק מפלי מולינה

גארדה מאניה

גארדה למשפחות

 


 

 


 


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך
פארק המים, פארק הסרטים וארוחת האבירים

פארק המים, פארק הסרטים וארוחת האבירים

מתחם אחד, שני פארקים: פארק מים המעוצב כאי טרופי עם נהרות, סירות, איים, מפלים, בריכות ומגלשות מים ופארק הסרטים, עם מתקני שעשועים ומופעים. ... המשך