טעימות באמיליה רומאניה במרץ 2024

טיול מיוחד המוקדש לחבל אמיליה רומניה שבצפון איטליה, בו מייצרים את המעדנים המשובחים ביותר של ארץ המגף. נכיר את ערי האמנות המרהיבות: פארמה, מודנה, בולוניה, ראוונה ופרארה. נסייר בין כיכרות גבינת הפרמיג'אנו רג'אנו, בקבוקי הבלזמי של מודנה והפרושוטו של פארמה. נטעם קצת גלידה ונשתה הרבה יין. נבקר בעיירות הגבעה המקסימות דוצה, וברטינורו. יהיה נעים, יפה וטעים !

מסלול הטיול:

25.03.2024 > יום ב': ת"א – שדה"ת מלפנזה
בשעות אחה"צ (15:45) נמריא משדה התעופה בן גוריון בדרכנו לשדה"ת מלפנזה שליד מילאנו. לאחר הנחיתה העברה למלון ליד השדה.

קתדרלת פארמה. צילום: דן זיו

26.03.2024 > יום ג': פארמה – בולוניה
בשעות הבוקר נצא אל העיר פארמה Parma ונסייר בין אתרי מרכז העיר, בהם הדואומו ובית הטבילה. לא נוותר על טעימת ה'פרושוטו של פארמה' ונלמד מהם ארבעת המרכיבים הבסיסיים הדרושים להכנת מאכל זה, האהוב כל כך על מיליוני איטלקים. העברה למלוננו בבולוניה. ארוחת ערב.

בית הטבילה בפארמה. צילום: דן זיו

27.03.2024 >  יום ד': בולוניה
לאחר ארוחת הבוקר במלון נצא לגלות את בולוניה Bologna בירת חבל אמיליה רומניה. נסייר באתרי מרכז העיר: פיאצה מג'ורה, פיאצה נטונו, בזיליקת סן פטרוניו, התיאטרון האנטומי ואולם סטאבט מאטר שבאוניברסיטה העתיקה. לאחר הפסקת הצהריים נמשיך בסיורנו ונבקר במתחם סנטו סטפנו, נלמד איך התפתחו הרחובות המקורים של העיר ונסיים במגדלים הנטויים ובאזור הגטו. חזרה למלון. ארוחת ערב.

28.03.2024 >  יום ה': צייד פטריות טרטופו (כמהין) – טירת רוקטה מאטיי
נתחיל את הבוקר (במידה ומזג האוויר יאפשר) בעקבות הכלבים, שיחפשו יחד איתנו את פטריות הכמהין (Tartufo) החבויות באדמה. נשב לארוחת צהריים בה נטעם מאכלים עם כמהין. לאחר ארוחת הצהריים נמשיך דרומה ונטפס אל הרי האפנינים הבולונייזים, נגיע לביקור ברוקטה מאטיי (Rocchetta Mattei), טירה מאמצע המאה ה-19 שהיא פנטזיה של איש אחד, הרוזן צ'זארה מאטי, שאכזבותיו הפוליטיות והאישיות הניעו אותו לפרוש מחיי העיר ולהתמסר לבניית טירה בעלת סגנון ייחודי ואקלקטי. אישיותו המגוונת והמיוחדת של הרוזן שטען להמצאת שיטת טיפול רפואית אותה כינה 'אלקטרוהומאופתיה', משתקפת בצורה מושלמת בבניין, שבו חדרים ומגדלים בסגנון מורי מתחלפים במבנים דמויי ימי הביניים, המחוברים לעתים באמצעות גרמי מדרגות בסגנון אר-נובו. חזרה למלוננו. ארוחת ערב חופשית.

29.03.2024 >  יום ו': חוות פארמיג'אנו – מודנה – יקב בלזמיקו
הבוקר נצא לביקור במחלבת פרמיג'אנו. נצפה בתהליך הגיבון, נראה את בריכות ההמלחה ואת פורמות הגבינה העגולות וכמובן נהנה מטעימות. נמשיך לסיור במרכז העיר מודנה Modena, עירם של אנצו פרארי ולוצ'אנו פאבארוטי. נבקר בקתדרלה, נראה את אזור הגטו ובית הכנסת ונסיים בכיכר הגדולה – פיאצה גראנדה. נמשיך לביקור ביקב בלזאמיקו מקומי בו מייצרים את בלזמי (Aceto Balsamico tradizionale di Modena DOP) המיושן שנים רבות בחביות עץ. לא נוותר על טעימת 'הזהב השחור' של מודנה, רק כך נבין סוף סוף מה ההבדל בין בלזאמי המיוצר בתהליך מסורתי לחומץ בלזאמי תעשייתי. חזרה למלון. ארוחת ערב.

30.03.2024 > יום שבת: הפסיפסים של ראוונה
בשעות הבוקר נצא אל העיר ראוונה Ravenna, ששלל מבניה המקודשים מלאים בפסיפסים ביזנטים נדירים מהמאות ה-5 וה-6 לספירה. נבקר בבזיליקת סן ויטאלה, באחוזת הקבר של גאלה פלאצ'דיה, בבית הטבילה הנאוניאני ובבזיליקת סנט'אפולינארה נואובו. במהלך הסיור נכנס לביקור וטעימות בשוק המקורה של ראוונה. חזרה למלון. ארוחת ערב.

פסיפסים בראוונה. צילום: קובי ברץ

31.03.2024 > יום א': פרארה – דוצה
בשעות הבוקר נצא אל פרארה Ferrara, בה שלטה משפחת אסטה המפורסמת שהפכה אותה למרכז תרבותי ואומנותי. נכנס לחצר מבצר אסטנזה המרשים, נציץ אל חצר התיאטרון, רוטונדה פוסקיני, נמשיך אל פסלו של סבונרולה הניצב בכיכר הקרוייה על שמו. נסייר ברחובות העיר המרשימה, נבקר בגטו היהודי ונתוודע הקהילה היהודית שתוארה בספרו של ג'ורג'ו בסאני שעובד לסרט עטור הפרסים 'הגן של פינצי קונטיני'. בצהריים נשב לארוחת צהריים בה נטעם את המאכל המקומי של פרארה, קפלצ'י די זוקה (Cappellacci di zucca) פסטה ממולאת דלעת. אחר הצהריים נבקר בעיירת הגבעה היפהפיה דוצה Dozza, הנמצאת בדיוק ב'מקף' שבין אמיליה – לרומאניה ומפורסמת בציורי הקיר המעטרים את כל בתיה. נבקר בקנטינה של אמיליה-רומאניה, בה נשמרים היינות האיכותיים ביותר במחוז, ונערוך טעימות. חזרה למלון. ארוחת ערב חופשית.

01.04.2024 >  יום ב': בולוניה – מנטובה – בורגטו סול מינצ'ו – שדה"ת מלפנזה מילאנו
ביום האחרון לטיולנו נפרד מבולוניה ומחבל אמיליה רומאניה ונצא צפונה לביקור בעיר מנטובה Mantova, עיר עתיקה ומוקפת משלושת צידיה אגמים, שהייתה מרכז אומנותי ומוזיקאלי חשוב תחת דוכסי בית גונזאגה. נכנס לעיר העתיקה דרך כיכרותיה מרוצפות חלוקי הנהר: פיאצה סורדלו, פיאצה ברולטו ופיאצה דל'ארבה. נבקר בבזיליקת סנט'אנדריאה שאת חזיתה תכנן לאון בטיסטה אלברטי וברוטונדת סן לורנצו שבנייתה החלה במאה ה-11. לאחר הפסקת הצהריים חופשית בעיר נרד אל כפר טחנות המים בורגטו סול מינצ'ו Borghetto sul Mincio היושב על הגבול בין חבל לומברדיה לחבל ונטו בתוך נהר המינצ'ו, סביבו נשתמרו שרידי מבנים המהווים עדות מרשימה למאבק הטריטוריאלי שהתקיים כאן בימי הביניים. לאחר הביקור נמשיך לשדה"ת של מילאנו לטיסתנו חזרה ארצה.


המחיר:

מחיר לאדם בחדר זוגי: 2395 יורו. מחיר מבצע: 2323 יורו.


חלוקת לילות בטיול:

1 לילה במלון 4* ליד שדה"ת של מלפנזה מילאנו

6 לילות במלון 4* בבולוניה


המחיר כולל:

  • טיסות אלעל למילאנו וחזרה, מיסי נמל ובטחון.
  • 7 לילות בבתי מלון בדרגת 4* על בסיס ארוחת בוקר Buffet.
  • 6 ארוחות עיקריות (4 ערב + 2 צהריים)
  • טעימות: פרושוטו, פרמיג'אנו, בלזאמי, קפלצ'י די זוקה, יין.
  • אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, צמוד למסלול הטיול.
  • כניסות וביקורים כמתואר בתכנית.
  • תשר לנותני שירותים בחו"ל. (למעט דמי סבלות בבתי המלון)
  • מערכת שמע (אוזניות) לכל נוסע

המחיר אינו  כולל:

  • תשר למדריכת הטיול (מקובל 5 יורו לאדם ליום).
  • כל מה שאינו תחת הסעיף "המחיר כולל".

לפרטים והרשמה:

דלית

dalitaly@gmail.com

נורית

nurit@soloitalia.co.il

מסלול הטיול בסולו איטליה


בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה 2023

בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה בפסח 2022

בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה באפריל 2021

בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה אוקטובר 2019

בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה ביוני 2018

בעקבות טיול טעימות באמיליה רומאניה בפסח 2018

10 דברים לטעום, לעשות ולראות באמיליה רומאניה



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך

הגלידריות הטובות בבולוניה // פוסט אורח: רוני פלזן

השבוע יצאתי סוף סוף לחגוג את עליית הטמפרטורות עם גלידה, כמו שצריך. כאן באיטליה המאכלים הם עונתיים וכך גם המתוקים והקינוחים, יש אפילו גלידריות... המשך