בעקבות טיול קבוצת אורנה רוף בעמק אאוסטה בקיץ 2022

סיכום יום 1: יום שלישי 23/8: נוחתים במילנו. אגם אורטה Lago d’Orta, נסיעה ברכבת קטנה, העיירה אורטה סן ג׳וליו, סיור בעיר העתיקה, תצפית על האגם עם הצייר המפוסל. שייט באגם לאי איזולה, בו מתגוררות נזירות. הכנסיה של סנט ג׳וליו נבנתה במאה ה 12 ועוטרת במאה ה 18 בסגנון הבארוק. נוסעים לעמק אאוסטה, לעיירה סנט וינסנט בה נלון. בערב סיור במדרחוב.

סיכום יום 2: יום רביעי 24/8: עמק גרסוניי. עוברים את העיירה פונט סנט מרטין, נוסעים לעיירה גרסוניי לה טריניטה שם מתגוררת קהילת הוולזר, קהילה שאבותיה היגרו לכאן משוויץ במאה ה 13. דוברי שפה עתיקה דיאלקט גרמני – הטיש. פגשנו את אליזבט. עיירה מלאה בפרחי גרניום ופטוניות מדהימים!!! סיור במוזיאון האתנוגרפי, דוגמת הבית המאפיין של אז. שתינו אפוגטו (גלידה עם אספרסו). המשכנו לעיירה גרסוניי סנט ז׳אן, לאגם גובר בו ערכנו פיקניק ארוחת צהריים. אחר הצהריים ביקרנו בטירת סבויה, ארמון המלכה מרגריטה, נבנה בסגנון ניאו גותי ב 1899 ונפתח ב 1904, אך שופץ מאז. נמכר למורטי שמכר את הארמון למינהלת האזור. מרגריטה מתה בגיל 75. היה לה רק בן אחד, ויקטור עמנואל השלישי. בערב – ארוחת ערב במלון, שיחת הכרות ,ולסיום היום – פתחנו שולחן במידרחוב עם שפריץ אפרול…

סיכום יום 3: יום חמישי 25/8: יעדנו העיר אאוסטה. נוסעים לעיירת הסקי  צ׳רביניה בגובה 2,000  מ׳. צפינו וצילמנו מכל כוון את הר המטרהורן, סמל שוקולד הטובלרון (עשינו לו בוק…) וגם טעמנו ממנו. עולים למונטה רוזה שגובהו 4,800 מ׳, אנחנו עלינו ברכבל לגובה 3,500 מ׳. נופים יפים של שלג צוקים ושני אגמים. ארוחת צהריים בתחנה הראשונה, מגש עשוי מאבן הציפחה עליו מבחר גבינות ונקניקים, ופסטה עם פיסות בשר עגל וצבי. סבבנו את האגמון הכחול בו שייטו ברווזים והמטרהורן השתקף בו. הגענו לאאוסטה ארוחת ערב חופשית במסעדה בגן.

סיכום יום 4: יום שישי 26/8: סיור רגלי בעיר אאוסטה. עיר רומית מהמאה הראשונה. השם אאוסטה על שם הקיסר אגוסטוס. ראינו את שער אגוסטוס. את הכנסיה הרומנסקית סנט אורסו שהיה עושה קבקבי מעץ לתושבים. תחילת השימוש בטרקוטה לצרכי בניה.  ג׳ורג׳ דה שלאן אציל ראש הכפר. סיור בחצר המנזר עם עמודים מעוטרים בסיפורי הברית הישנה והחדשה. שרידי התאטרון. כיכר העיר פיאצה שאנו. התושבים בעמק אאוסטה דוברי איטלקית וצרפתית. בצהריים עולים עם רכבל לפילה Pila, בגובה 1,800 מ׳. ארוחת צהריים בבקתה אלפינית. אחה״צ ביקור במזקקת גרפה, בה מפיקים את משקה האפריטיף המקומי הג׳נפי. (כלי לשתייה ברבים נקרא ״גביע הידידות״). בערב יציאה לארוחת ערב חופשית וקבלת שבת.

סיכום יום 5: יום שבת 27/8: ההר הלבן/ מונבלאן/ מונטה ביאנקו. עולים ברכבל סקייווי skyway כולן בקרון אחד,  לפסגה לגובה 3,500 מ׳ שנקראת בשם פונטה הלברונר לתצפית, קצת מעונן. אח״כ יורדים חזרה לתחנה הראשונה שם גן בוטני אלפיני ומוזיאון הקריסטלים. צהריים בעיירה קורמאייר. עולים באוטובוס ציבורי לנחל ולמפל אבל חוזרים עם האוטובוס חזרה, ללא ירידה עקב צפיפיות נוסעים. בערב ארוחה במסעדה בעיר במדרחוב. (לחי עגל או דג…).

סיכום יום 6: יום ראשון 28/8: שמורת הפארק הלאומי גראן פרדיסו. עיירת סקי קונייה בגובה 1,540 מ׳, חנות רוקמות התחרה וחנות עבודות יד בעיקר מעץ. עולים ללילה Lila. סיור רגלי למפל לילה. צהריים פיקניק בחורש וציון זכרה של כרמי. נוסעים לואל סווארצ׳ה לראות חוות גידול לוטרות. ארוחת ערב במסעדה בשער החומה לעיר.

סיכום יום 7: יום שני 29/8: פאסרלה – מרפסת תצפית מעל הערוץ הקניון והעיר. מרחצאות בפרה סנט דידיה.

סיכום יום 8: יום שלישי 30/8: יום הטיול האחרון, נפרדים מהמלון. משכימות הקום הספיקו לרכוש בשוק המקומי. נוסעים לדרמהור. קהילה רוחנית שנוסדה בשנות ה 70, ע״י אוברדו אירודי בכינויו פלקונה (בז). מונים כ 600 איש. סיור באזור המרכזי בין הגינות והפסלים. נסיעה למקדש וסיור מודרך בין המסדרונות ו 8 האולמות המצויירים ומפוסלים. קשה לתאר במילים מה שחווינו….  נסיעה לשדה התעופה במילנו וטסים הביתה. תודה על טיול מהנה, מעניין ויפה. תודה לאורנה וכמובן לדלית!  להתראות איטליה! אריוודרצ׳י איטליה! (סיכמה: שולי פורן).

היה פשוט נפלא. תודה לכולכן. זכינו זו בזו ושמחתי להיות חלק מ"קבוצת אורנה"… וכמובן תודה ענקית לדלית הנהדרת, לאורנה המופלאה ולכל מי שטרחה ועזרה שתהיה לנו חוויה יוצאת דופן.