בעקבות הטיול בסיציליה באוקטובר 2023

יצאנו חבורת מטיילים מכל קצוות הארץ, צעירים ומבוגרים, להכיר את סיציליה, אחד האיים היפים בעולם, האי הגדול ביותר ביום התיכון. אי מלא באוצרות טבע, אדריכלות מרהיבה, כפרים ציוריים, ערים גדולות וקטנות, מקדשים יווניים, כנסיות נורמניות, קתדרלות, פסיפסים ביזנטיים, איים והרי געש פעילים: שייט בין האיים עם חוויה חד פעמית של הר געש מתפרץ כנגד עיניינו – סטרומבולי במלוא הדרו. שקיעות וזריחות מרהיבות, הטבע במלוא יופיו וזוהרו. למדנו גם על המאפיה הסיציליאנית וגם על הסיציליאנים ואורח חייהם באי. עברנו שבוע של זוהר, שמחת חיים, חוויה מופלאה מכל הבחינות.

ואז, בשבת בבוקר, 7.10.23, ברגע פתאומי ללא כל אבחנה, פרצה מלחמה נוראה וכואבת שקטעה ברגע את אווירת טיולנו הקסום. (בלית ברירה) המשכנו את הטיול הודות לתפקודה היוצא מן הכלל של דלית. הצלחת הטיול והתודות הגדולות מגיעות למדריכה הגדולה, האחת והיחידה. דלית, את מדריכה מספר אחת, מצטינת בכל, אישיותך כובשת, את חיה ונושמת כל מקום ומקום. את נכס ענקי לחברת סולו איטליה. נותנת תשומת לב לכל אחד ואחת, מוצאת פתרונות למתקשים והכל באווירה טובה ונעימה. את בעלת ידע רב בכל נושא ונושא: הסטוריה, אמנות, אדריכלות, נצרות ועוד ועוד. הכל נעשה אצלך באהבה. את בעלת אינטיליגנציה רגשית, עין מתבוננת ורואה, כל נושא ונושא מועבר במינון הנכון. היכרותך המעמיקה בתרבות והיותך דוברת השפה האיטלקית תרמו רבות להצלחת הטיול. תודה על המידע הרב שניתן טרם היציאה לטיול. תודה על הסיכומים שהועברו בכל ערב לסיכומו של אותו היום ועל התמונות. תודה לכל משתתפי הטיול על החברותא, העשרת הידע, העזרה ההדדית, שיתוף הפעולה. אתם ארץ ישראל היפה. תודה לחברת 'סולו איטליה' על שלל הפינוקים, היינות בארוחות הערב, הגלידות, מיץ התפוזים, הפיקניק, ובקיצור, על הדאגה לפרטים הקטנים שעשו את הטיול לגדול ומוצלח. טיולנו היה מושלם עם מדריכה מדהימה ויהפה שבזכותה רבים מהמטיילים חוזרים לטייל עמה עוד ועוד. מכל הקבוצה קבלי תודה גדולה דלית, על טיול מיוחד שהשאיר טעם של עוד.

נישא תפילה לשלום ולהשבת כל חטופינו. נשיא תפילה לבריאות לכולנו. להתראות בטיולים הבאים. באהבה ובהערכה, לאה יצקן, בשם משתתפי טיול סוכות 2-9.10.2023.

זריחה בים

ליפארי

מקדש סג'סטה

צ'פאלו

קסטלאמרה דל גולפו

טאורמינה

לדלית מדריכתנו האהובה עד מאד!

גילוי נאות: ממש לפני פרוץ הקורונה חזרנו איתך ממילאנו מטיולנו בקרנבלים. זו היתה היכרותנו הראשונה ומאז התאהבנו! קשה לתאר במילים את הערכתנו הגדולה למי ומה שאת! קשה גם לתאר את עוצמת החוויות בטיולים איתך. הגשמת לנו חלום להכיר את ה"הארד קור" והחצר האחורית של סיציליה. הובלת אותנו בבטחה ובנועם בערים השונות: קטניה, פאלרמו, טאורמינה, סירקוזה, צ'פאלו וגם בהר האתנה ובאיים הליפארים. זכינו לחוות גם התפרצות של הסטרומבולי. היתה זו חוויה מושלמת. ממש חשנו בנפלאות הבריאה. הסברייך היו מרתקים ומעניינים, בבקיאותך הרבה השכלת להציג לנו את כל התחומים הקשורים לאיטליה בכלל ולסיציליה בפרט. איך את זוכרת הכל!!! אבל הכי חשוב היה יחסך האישי והמכבד לכל אחד ואחת מאיתנו. ראינו איך עזרת לנוסעים. איך התעניינת בכל אדם, זה באמת לא מובן מאליו. רואים כמה את אוהבת את ההדרכה בכלל ואת ההדרכה באיטליה בפרט. אהבנו לשמוע אותך דוברת עברית רהוטה וכמובן להאזין לאיטלקית המתנגנת בפיך. זרמנו איתך בכל וראינו איך את מנסה לרצות את כולם תוך עמידה במשימת ההדרכה. בכל ערב שלחת לנו סיכום יומי והכנה ליום הבא. אנו זכינו בקבוצה משובחת. הינו 26 איש שהתנהלו באווירה טובה ונעימה. דלית, לא נשכח את טיולנו באי הקסום סיציליה. את אלופה. חברת סולו איטליה זכתה בך כי את כמו השיר "היא לא דומה לאף אחת אחרת"… גרציה מילה על הכל. היית בשבילנו 24/7 ולא כקלישאה, אלא אמת לאמיתה. מחכים כבר לטיול הבא איתך.

בהוקרה רבה, אילת ואריה.

ועוד משהו לסיום: תודה על שהובלת אותנו ביומיים האחרונים של הטיול בזמן האירועים הקשים מנשוא בעוטף עזה. השתדלת בכל מאודך לשמור על קור רוח ולהרגיע אותנו. לא נשכח זאת!