צ'יביטה די בניורג'ו. מישהו בבית?

civita di Bagnoreggio צ'יביטה די בניורג'ו, 'העיר המתה'
civita di Bagnoreggio צ'יביטה די בניורג'ו, 'העיר המתה'

אז זהו, שאין אף אחד בבית. אולי אחד או שניים בכל הכפר. מה שיש כאן בשפע זה קבוצות של סטודנטים לקולנוע, שבוחרים את הלוקיישן הזה לסרט שלהם, פעם אחר פעם. נראה לי שצילמו כאן יותר סרטי סטודנטים מכמות האנשים שהתגוררה כאן בחמישים השנים האחרונות.

בקצה הצפון מזרחי של מחוז לאציו Lazio, ממזרח לאגם בולסנה Lago di Bolsena ולא רחוק מאורבייטו, מסתתרת פנינת נוף מסתורית ורבת קסם: צ'יביטה די בניורג'ו Civita di Bagnoregio. הנסיעה אל בניורג'ו עוברת דרך גבעות ירוקות וכרי דשא נרחבים. כשמגיעים, עוברים את העיר ה'חדשה' וממשיכים בנסיעה בעקבות השילוט אל Civita, "העיר המתה" השוכנת בפאתי העיירה. כמו אורבייטו, כך גם צ'יביטה ניצבת על צוק מבודד, מוקפת סלעים משוננים בעלי תצורות "קתדרליות" מרשימות. כיום מחוברת צ'יביטה אל בניורג'ו על ידי גשר להולכי רגל, אך בימים עברו לא היה ניתן להגיע לצ'יביטה אלא בעזרת חמורים ופרדות שטיפסו אליה במעלה שביל צר. זוהי עיירת רפאים ציורית ופוטוגנית במיוחד, יש בה רחובות שוממים עם בתים שאיש לא גר בהם, כיכר אחת עם כנסייה אחת, מסעדה אחת, ומעליה פנסיון אחד.

רעבים? אחרי הביקור בעיירה, רדו למטה וכנסו אל אוסטריה דל פונטה. זוהי מסעדה מצוינת הנמצאת בסמוך לגשר העולה ומטפס אל צ'יביטה, שם תוכלו גם לאכול טוב וגם לשבת במרפסת המסעדה וליהנות מהנוף המיוחד כל כך של העיירה. (עדכון 2022: המסעדה עברה מקום ובהמשך נסגרה).