דרום טוסקנה בחורף: חם ובחינם

מפלי הטחנה בסטורניה, Cascate del Mulino a Saturnia

בטוסקנה אמנם אין הרבה אגמים, אך אין עליה בתחום המעיינות החמים. למרות העובדה שרוב המים הטרמליים מוזרמים כיום אל מלונות ספא מפוארים, ליד חלקם תוכלו למצוא את המעיינות ה'חינמיים'. חמש אפשרויות למרחצאות חמים בדרום טוסקנה, בהם תוכלו להשתכשך ולבלות מבלי לשלם אפילו יורו אחד.

לרכישת 10 מסלולים לטיול בטוסקנה במחיר 150 שקל לחצו כאן!

> בעיירה סטורניה Saturnia שבדרום טוסקנה נמצאים מעיינות מים העשירים במינרלים וגופרית, המשמשים את הבריכות הטרמליות של מלון המרחצאות טרמה די סטורניה. לא רחוק מהמלון נמצאים מפלי הטחנה (cascate del mulino): מפל מי הגופרית יפהפה חצב באבן הטרבנטין המקומית, וכך נוצרו בריכות קטנות ומדורגות המתאימות במיוחד לרחצה עם ילדים, כשטמפרטורת המים הקבועה היא של 37.5 מעלות. המקום פעיל ומתוייר בעיקר על ידי מקומיים, בכל עונות השנה, ביום ובלילה.


> בכפר סן קשאנו דיי באני San Casciano dei bagni נמצא ריכוז גדול של מעיינות, שהיו ידועים עוד בתקופה הרומית כאחד היעדים האהובים על הקיסר אוגוסטוס. יש כאן כמובן מלון ספא בו נמצאת בריכה טרמלית, אך אפשר למצוא כאן הרבה ברכות מים עתיקות וציבוריות, בעיקר בחלק העתיק של העיירה היושב על הגבעה. הנוף כאן ירוק, שקט ומרגיע, מוקף חלקות יער קטנות. טמפרטורת המים במעיין בבריכה הגדולה היא 41 מעלות ובמים יש כמויות גדולות של סידן, מגנזיום ופלואור.

> עמק אורצ'ה הוא כל מה שאתם מדמיינים כשאתם חושבים על טוסקנה: כאן תראו את אותן גבעות עגולות ורכות, את שורות הברושים הסימטריות המובילות אל אחוזות כפריות מבודדות, את שדות החמניות הצהובות הפורחות באביב. במרכז העיירה בניו ויניוני Bagno vignoni ניצבת במקום כיכר בריכת מים מלבנית יפהפיה שנבנתה סביב נביעת מעיינות הגופרית. את הנביעה רואים כשמביטים בבועות המים המבעבעות בתוכה ובאדים החמים העולים ממנה: טמפרטורת המים כאן היא 52 מעלות. גם כאן הופרטו המים ומוזרמים אל מלון חביב, אך גם אם לא לנים כאן, תוכלו לעשות סיבוב בעיירה, להגיע אל הקצה הדרומי שלה, לטבול את הרגליים בתעלת האבן בה זורמים המים הטרמליים או סתם ליהנות מיופיה המרהיב של הבריכה. עוד מלון ספא מומלץ ליד בניו ויניוני בדירוג חמישה כוכבים הוא מלון Adler Spa Resort Thermae.

> עדיין בעמק אורצ'ה: כחצי שעה נסיעה דרומה מבניו ויניוני נמצאים מעיינות סן פיליפו Bagni San filippo, גם כאן יצרו מפלי המים טרסות עם בריכות קטנות והחליקו את אבן הטרבנטין עד כדי יצירת נטיפים מנצנצים דמויי שיש. הבריכות נמצאות מערבית לעיירה עצמה, ותוכלו להציץ בהן בקליפ עדין ויפה, עם בונוס:  שיר של טירומנצ'ינו.

> כשעה נסיעה דרומה מסיינה, בתוך ערוץ הנחל הזורם למרגלות מלון פטרוליו ספא ריזורט, נמצאים מעיינות פטרוליו, הנובעים בטמפרטורה של 42 מעלות. המעיינות היו ידועים בתקופת האטרוסקים (תושביה הקדומים של איטליה המרכזית) והרומים, ומאוזכרים בכתובים מאז בימי הביניים. החומה הנמצאת שם כיום היא שריד למרחצאות המבוצרים שנבנו כאן במאה ה-15, שהיו חביבים על משפחת האצולה הפיורנטינית מדיצ'י  ובמיוחד על ידי האפיפיור פיוס השני, שנולד לא רחוק מכאן, בכפר corsignano שהפך לימים לעיירה פיאנצה. עוד מלון מומלץ באיזור זה: Rosewood Castiglion del Bosco.

לרכישת 10 מסלולים לטיול בטוסקנה במחיר 150 שקל לחצו כאן!


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך

יום בגארפניאנה, צפון טוסקנה

הטיול בקררה עם אלנה ופייטרו פתח את התיאבון, ואנחנו ממשיכים ליום טיול באזור גארפניאנה Garfagnana, ריאה ירוקה ומיוערת הנמצאת בצפון מערב טוסקנה, בין שמורת האלפים... המשך