קרנבל ונציה 2023

שבועיים וחצי של שכרון חושים בעיר התאטרלית בעולם: הקרנבל של ונציה ייפתח בשבת 4 בפברואר 2023 ויימשך עד יום ג' 21 בפברואר 2023. זהו  הקרנבל המפורסם באיטליה, אך כדאי לדעת שלצידו נערכים בתקופה זו עוד עשרות קרנבלים הנערכים בעיירות שונות בארץ המגף.

קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן

את אווירת הקרנבל המיוחדת בוונציה תוכלו להרגיש על כל גדת תעלה ורציף: מופעי תיאטרון רחוב, תהלוכות תחפושות, תחרויות מסכות והמון דוכנים של אמני רחוב, להטוטנים, ציירים ומאפרים. אפשר גם להירשם לתחרויות התחפושות השונות, או להיכנס (בתשלום ממש לא סמלי) אל אחד הנשפים הסגורים המתקיימים במהלך ימי הקרנבל באולמות בתי המלון היוקרתיים. הכניסה לנשפים אלו מחייבת קוד לבוש מסוים מאד: תחפושות תקופתיות (שאפשר לשכור) או מינימום גלימה ומסיכה. רן שהם, מדריך טיולי אדריכלות ואומנות באיטליה, אומר שכדי לחוות את הקרנבל מומלץ מאד להגיע אליו מחופשים. שהם מספר, שבאחד מטיוליו הפכה קבוצתו המחופשת לאטרקציה בפני עצמה עבור תיירים אחרים, שלא פסקו מלרדוף אחריהם ולצלם אותם. "רק כך ניתן להרגיש כחלק מהחגיגה עצמה ולא רק כצופים מהצד", הוא מוסיף. "חזותה הפנטסטית של העיר, ההופכת לבמה אחת גדולה עליה מתקיים סוג של תיאטרון רחוב אינסופי, היא זו המייחדת את הקרנבל של ונציה מקרנבלים אחרים המתקיימים באיטליה באותה תקופה".

קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן

הקרנבל הוא זירת היצירה המשמעותית ביותר עבור אלו הנמצאים בדרך כלל מאחורי הקלעים: מעצבי התלבושות והמַסכנים (מַסְקַרְיֶרִי mascherari), יצרני המסכות.

קרנבל ונציה 2018. צילום: אלכס שפר
קרנבל ונציה 2018. צילום: אלכס שפר
קרנבל ונציה 2018. צילום: אלכס שפר

במהלך ימי הקרנבל יתקיימו אירועים רבים: תהלוכות של מסיכות ותחפושות, משטי גונדולות, תחרות מלכת היופי של הקרנבל ("חגיגת המריות"), טקס 'מעוף המלאך' (בו משתלשלת דמות מחופשת ממרומי מגדל הפעמונים אל הבמה שבכיכר סן מרקו), סיורים תאטרלים מודרכים, נשפי ריקודים באולמות שונים ברחבי העיר. בכיכר סן מרקו תוקם במה מרכזית בה יתקיימו מופעי תאטרון ומוזיקה וכן תחרויות של תחפושות ומסיכות במהלך ימי הקרנבל.
אירוע הנעילה המסורתי של הקרנבל הוא  La Vogata del Silenzio, משט 'שקט' של גונדולות מוארות בנרות היוצא מגשר הריאלטו ומסתיים בפונטה דלה דוגנה Punta della Dogana במופע זיקוקים מרהיב, המתקיים סביב חצות.

קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן

הנה כמה טיפים שישדרגו את החוויה הוונציאנית שלכם:
מתי לבוא: כדי לחוש את אווירת הקרנבל, מומלץ להגיע לכאן באחד מסופי השבוע האחרונים בו הוא מתקיים (11-12 בפברואר, 18-19 בפברואר). בסופי שבוע יש ריכוז רב יותר של אירועים.
רכב: רכב הוא הדבר האחרון שאתם זקוקים לא בונציה (או במילים אחרות: מיותר, אינכם זקוקים לו). בתקופת הקרנבל מוצעות חבילות נופש (טיסות שכר ישירות לונציה + מלון + העברות), אך אם במקרה הגעתם לכאן עם רכב כחלק מטיול גדול יותר הכולל עוד אתרים באיטליה, שימו לב שחניון זול נמצא בעיר מסטרה Mestre, מול תחנת הרכבת.
לינה: מחירי הלינה בתוך ונציה יקרים הרבה יותר מלינה בעיירות הסובבות את העיר, ובתקופת הקרנבל על אחת כמה וכמה. מצד שני, החוויה של לינה בתוך ונציה היא כזו שכל אחד חייב לעצמו לפחות פעם בחיים. כך לא תהיו תלויים בלוחות הזמנים של הרכבות והאוטובוסים ותוכלו להיות קרובים להתרחשויות ולאירועים גם בשעות הערב.
מה ללבוש: קר בונציה בחורף והשנה במיוחד!! הצטיידו בכל הבגדים החמים האפשריים: כובעי צמר או פליז, כפפות, 'גטקס', מעילים, צעיפים, גופיות תרמיות… כדאי מאד להצטייד במגפי גומי למקרה של גאות המים.
איפה אוכלים: ככל שתתרחקו מהמוקדים התיירותיים (שהם איזור כיכר סן מרקו, גשר הריאלטו והסמטאות המחברות ביניהם), כך גדל הסיכוי שתמצאו מסעדות לטעמכם, שיהיו בתקציב סביר ולא מאד תיירותיות. שוטטו (ללא מפה!!) וחפשו את המקומות 'שלכם' ברבעים קסטלו, קאנארג'ו, דורסודורו.
מה מנשנשים? כנסו כנסו
לאן בורחים: הגעתם, ביליתם, התחפשתם, נהנתם, רוצים קצת שקט? תוכלו לקחת רכבת לעיר היפהפיה פאדובה ולבלות בה יום שלם, או להפליג אל אחד מאיי הלאגונה: מוראנו, בוראנו, טורצ'לו…

 

מלונות מומלצים בונציה בסוף השבוע האחרון של הקרנבל:

מלונות 3 כוכבים באיזור תחנת הרכבת / פיאצה'לה רומא:

Hotel Antiche Figure

AC Hotel Venezia by Marriott

Hotel Olimpia Venice, BW Signature Collection

 

מלונות 4 כוכבים:

H10 Palazzo Canova

NH Venezia Rio Nov

Hotel Papadopoli Venezia

Splendid Venice – Starhotels Collezione

קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן
קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן
קרנבל ונציה 2001. צילום: דלית קצנלנבוגן

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך
מוליזה: יופיה אינו ידוע

מוליזה: יופיה אינו ידוע

בכל פעם שאני נוסעת לאיטליה אני שואלת את עצמי, האם נותרו בה אזורים נטולי תיירים? מקומות נידחים באמת, שגם אם אטייל בהם יומיים שלושה... המשך