עגלה עם סוסה

כל יומיים נשמעים כאן מבעד החלון צלילי פרסות סוסים, המרחיקים לרגע את מחשבתי אל מעבר לים. אני מדמיינת כרכרה בה יושבות עלמות המטיילות ברחובותיה החורפיים של עיר אירופית עתיקה. אחרי שנייה אני מקיצה, נזכרת שאני בתל אביב, השנה 2014 והכרכרה היחידה שמעטרת את חיי כרגע היא זו של ה'אלטע זאכן' הצועק למטה ברחוב.

בקיצור, בכל פעם שעובר כאן ה'אלטע זאכן' הנ"ל על סוסו ומרכבתו, אני חושבת על פיירג'ורג'ו פיאנטה, שהגיע לשמורת גראן פרדיזו שבעמק אאוסטה Valle d'Aosta לפני יותר משלושים שנה, כדי לשמש כשומר הפארק. לצרכי עבודתו רכש סוס, ובתוך כך מצא את עצמו מתקן את אוכפיו ורתמותיו. התמחותו בעיבוד עור התפתחה במרוצת השנים וכיום הוא מייצר ומוכר ארנקים, תיקים, חגורות וכמובן רתמות מעור, הכל בעבודת יד. פיאנטה הקים בשמורה מרכז תיירותי הכולל פנסיון ופעילויות רבות הקשורות לסוסים: הוא מציע סיור  של שעה בכרכרה, היוצא מהכפר ואלנונטיי Valnontey, במחיר של  50 יורו (עד 6 איש).

אם אתם מאלו האוהבים חופשות חורף מושלגות ללא סקי, הנה פעילות חביבה שעשוייה לעניין אתכם: סיורים במזחלת שלג. 45 דקות של סיור במזחלת רתומה לסוס, יעלו 50 יורו (עד 4 איש).

בעונות התיירות מציע המרכז פעילויות רכיבה על סוסים, החל מרבע שעה למתחילים ועד סיורים של יום שלם למתקדמים. הסיורים נערכים בסביבות בקתות ההרים באזור קוניה Cogne שבשמורת גראן פראדיסו: Rifugio Sella  ו Sogno di Berdzé (עדכון 2022 אחרי הקורונה: השירות הופסק).

להזמנות, טלפנו 39+ ואז 3333147248, פיירג'ורג'ו פיאנטה.
לאחר הפעילות הזו תוכלו לסור אל החווה של פאולה ומקס, שם טועמים גבינות עזים מופלאות המיוצרות במקום.

קצת פינוק מגיע לכם אחרי יום עמוס שכזה, לא? אל תוותרו על הביקור במרחצאות terme di pré saint didier, הנמצאים למטה בעמק, במרחק נסיעה של כשעה מהשמורה. כאן תוכלו לשכוח מצרות העולם, להרגע ולהודות לאלוהים שברא לישראל חוצלארץ כה משובח.

איפה ישנים? ליד המרחצאות תוכלו ללון ב Locanda Bellevue המקסימה.

עוד המלצה למלון ליד מרחצאות פרה סינט דידיה:

QC Termemontebianco

 

 


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

האביב האיטלקי כבר כאן

האביב האיטלקי כבר כאן

הגנים של איטליה לובשים את בגדי האביב שלהם. למה שלא תבואו לבקר? קבלו את הגנים הבוטאניים היפים ביותר בצפון איטליה*.... המשך
עמק אאוסטה בחורף: לא רק סקי

עמק אאוסטה בחורף: לא רק סקי

מחוז עמק אאוסטה Valle d'Aosta, הנמצא בצפון מערב איטליה, משמש נקודת מוצא לחופשת סקי באחת מארבע הפסגות הגבוהות של אירופה: מונטה רוזה, צ'רבינו, מונטה... המשך