איטליה בסתיו: לאן כדאי לנסוע?

הסתיו האיטלקי בפתח ואיתו טמפרטורות נמוכות בהשוואה לארץ ומזג האוויר שמשתנה מדי יום. כשמטיילים באיטליה בסתיו זוכים למראות ואירועים המיוחדים רק לעונה קסומה זו: שלכת, כרמים צהבהבים-אדמדמים, חגיגות הקשורות ליבול החקלאי ובראשן מסיק הזיתים, בציר הענבים ו'צייד' פטריות הכמהין הלבנות. כשאתם מתלבטים לגבי היעד לנסיעה, קחו בחשבון שיש פחות שעות אור לטיול יומי וסיכוי גבוה יותר לגשם. אז לאן כדאי לנסוע? ואיפה מומלץ ללון?


צפון איטליה: פיימונטה


עונת הסתיו מתאימה לאזור פיימונטה כמו כפפה ליד. תוכלו לבנות טיול של שבוע ימים (לפחות) שמתחיל ומסתיים בשדה"ת של מילאנו: סעו מערבה ליומיים באגמים מג'ורה (Lago Maggiore) ואורטה (Lago d'Orta), המשיכו ליומיים-שלושה בעיר המופלאה טורינו (Torino) – עיר גדולה ומרתקת שיכולה לשמש עוגן למקרה של ימים גשומים, עם מגוון מוזיאונים שאין באף עיר אחרת באיטליה: המוזיאון המצרי, מוזיאון הקולנוע ומוזיאון המכוניות. את סוף השבוע (שבת וראשון) הקדישו לאיזור לאנגה (Langhe), שם נערך בסופי השבוע של אוקטובר ונובמבר יריד הכמהין הלבנות בעיר אלבה Alba. מהכמהין אפשר להמשיך לכרמים, לסיור באחד היקבים שבאזורי היין לאנגה (Lalghe), רוארו (Roero) ומונפראטו (Monferrato).

+

מלון מומלץ באגם מג'ורה: Grand Hotel Dino
מלון מומלץ בטורינו: Grand Hotel Sitea
מלון מומלץ באזור לאנגה: Il Boscareto Resort & Spa


צפון איטליה: ונטו


לאחר פרסום הפוסט כתב לי אחד מששת קוראי הנאמנים (ומטייל יקר שלי) על טיול סתיו שערכו הוא ואשתו לפני כמה שנים בחבל ונטו (Veneto) שבצפון מזרח איטליה. שמחתי על כך שקרא את הפוסט שלי ועל מה שכתב והחלטתי להוסיף גם את חבל ונטו לרשימת ההמלצות ובראש וראשונה את ונציה אהובתי ששינתה את חיי. ונציה נפלאה כמעט בכל עונות השנה, למעט (אולי) בקיץ. בסתיו היא עמוסה בפחות מבקרים, התורים במוזיאונים יותר קצרים וההתכנסות שלה לקראת החורף מרגשת במיוחד. סיבה נוספת להגיע לונציה באוקטובר/נובמבר היא תערוכת הביאנלה של ונציה, שתהיה פתוחה עד ה 24 בנובמבר 2019.
כשנוחתים ומטיילים בתוך ונציה אין צורך כמובן לשכור רכב ואם עייפתם מהעיר האינטנסיבית תוכלו לעשות הפוגה מהגשרונים והתעלות ולנסוע ברכבת לערי האומנות הנוספות של חבל ונטו: פאדובה או ורונה.

+

מלון מומלץ בונציה: Hotel A La Commedia
מלון מומלץ בונציה: Palazzo Barocci
מלון מומלץ בונציה: Al Theatro Palace


מרכז איטליה: אומבריה וטוסקנה

אומבריה וטוסקנה הם שני מחוזות סמוכים זה לזה ונמצאים במרכז איטליה. תוכלו לטייל כשבוע (ויותר) בכל אחד מהמחוזות או לשלב בין שניהם ולראות קצת מכל מחוז. את הכרמים, על צבעיהם המרהיבים המאפיינים את תקופת הסתיו, תוכלו לראות גם באומבריה וגם בטוסקנה. בסתיו מתמקדים הירידים השונים בעיקר בתחום האוכל, בחגיגות מקומיות הנקראות 'סגרות' (Sagra/Sagre) או אירועים גדולים יותר, הפונים בעיקר לקהל מקצועי, הנקראים 'פיירה' (Fiera/Fiere) כלומר ירידים.

נתחיל באומבריהפרוג'ה (Perugia), בירת אומבריה, מציעה בתקופה זו את הפסטיבל המתוק מכולם: פסטיבל השוקולד, שייערך באוקטובר 2019. חגיגות נוספות, מקומיות יותר, מתקיימות בפוליניו, טרבי, סן ג'מיני (לא סן ג'ימיניאנו!), גוביו ועוד.

+

מלון מומלץ בפרוג'ה: Sina Brufani
מלון מומלץ ליד הכרמים באומבריה: Villa Zuccari

נעבור לטוסקנה: פירנצה (Firenze), בירתה של טוסקנה, יכולה לשמש עוגן למקרה של ימים גשומים: מומלץ לתאם הדרכה בעברית בעיר ובמיוחד במוזיאונים הנפלאים שלה עם ליאור אביבאת הכרמים של טוסקנה תוכלו לראות באיזור קיאנטי, בין סיינה (Siena) לפירנצה, באיזור סן ג'ימיניאנו (San Gimignano) וכן באזור עמק אורצ'ה (Val d'Orcia), בו נמצאות עיירות הגבעה המקסימות פיאנצה (Pienza), מונטפולצ'אנו (Montepulciano), מונטלצ'ינו (Montalcino), בניו ויוני (Bagno Vignoni) ועוד.

+

מלון מומלץ בפירנצה: Hotel Spadai
מלון מומלץ בין הכרמים בקיאנטי: 
Salvadonica

 


דרום איטליה: קמפניה

הסתיו הוא זמן טוב לביקור במפרץ נאפולי (Napoli) ובחוף אמלפי (Costiera Amalfitana): פחות צפוף, פחות חם, ומבחינת המלונות – תוכלו להרשות לעצמכם את מה שבאביב ובקיץ יעלה כאן פי ארבע. הטיסות הישירות שנוספו השנה לנאפולי מייתרות את הטיסה לרומא וחוסכות נסיעה של 3 שעות לכל כיוון. מומלץ לטוס לנאפולי, להמשיך ללינה בסורנטו וממנה לצאת לטיולי יום לקאפרי (Capri), פומפיי (Pompei) ויום בחוף אמלפי. את הביקור בנאפולי עצמה קבעו לתחילת או סוף שהייתכם, בהתאם לשעות הטיסה.

+

מלון מומלץ בסורנטו: Maison La Minervetta
מלון מומלץ בנאפולי: Palazzo Alabardieri

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך
האביב האיטלקי כבר כאן

האביב האיטלקי כבר כאן

הגנים של איטליה לובשים את בגדי האביב שלהם. למה שלא תבואו לבקר? קבלו את הגנים הבוטאניים היפים ביותר בצפון איטליה*.... המשך