טיול הקרנבלים באיטליה בפברואר 2024

הצטרפו אליי לטיול חמשת הקרנבלים של סולו איטליה בפברואר 2023: מסע בלתי נשכח אל שלל חגיגות הקרנבלים בצפון איטליה וטוסקנה: קרנבל המסכות בונציה, מצעד הניוקי הגדול בורונה, קרנבל הבובות בויארג'ו, קרנבל התפוזים באיבראה וקרנבל וורס. בנוסף, נבקר בטורינו ומילאנואל תחמיצו!

תכנית הטיול:

יום חמישי > 08.2.24 > ת"א – שדה"ת מלפנזה ליד מילאנו
אחר הצהריים נמריא לשדה"ת מלפנזה שליד מילאנו. העברה למלון באזור שדה התעופה.

הדואומו של מילאנו. צילום: דלית קצנלנבוגן (2017)

יום שישי > 09.2.24 > קרנבל הניוקי בורונה
לאחר ארוחת הבוקר במלון נצא אל עיר האוהבים – ורונה. נבקר בפיאצה ברה ונתרשם משלל הבתים הצבעוניים הניצבים בה. נצפה באמפיתאטרון הרומי המרשים ונלמד על פסטיבל האופרות המתקיים בעיר מדי שנה. נמשיך לסיור בכיכר התבלינים הססגונית ונפקוד את מרפסתה של יוליה גיבורת מחזהו של שייקספיר. בשעות הצהריים נתכנס למרכז העיר לתהלוכת הקרנבל, בראשה יצעד ‘מלך האהבלים’ או בשמו המקומי ‘מלך הניוקי’, המאכל העומד במרכז הקרנבל. התהלוכה הססגונית תנוע ברחובות העיר וישתתפו בה עשרות תזמורות, להקות ריקוד של ילדים, מבוגרים ונוער מכל שכונות העיר וסביבותיה. היכונו למטר של קמח וקונפטי (Coriandoli). העברה למלון באיזור ורונה. ארוחת ערב.

קרנבל הניוקי בורונה, כיכר סן זנו. צילום: דלית קצנלנבוגן (2014)

יום שבת > 10.2.24 > קרנבל המסכות בונציה
את היום נקדיש לקרנבל המסכות המדהים של ונציה, ההופך את העיר המיוחדת שביום יום היא תפאורה חיה ונושמת לבמת תיאטרון ענקית, המארחת תחפושות ומסכות ומשמרת מסורת בת מאות שנים. נסייר בסמטאות העיר הלבושה חג בדרכנו לגשר החשוב באי – הריאלטו. נתרשם משאר מאפייני העיר: ה’באקארו’ הונציאני – ומשקה ה’ספריץ’ המקומי, חנויות המסכות והתחפושות ועוד. בשעות אחר הצהריים נתכנס למרכז החגיגות ומופעי הרחוב בכיכר סן מרקו ונשתלב בקהל החוגגים בתחפושות בשלל צבעים, דמויות מהעבר ומההווה, והכל באווירת קרנבל בלתי נשכחת. חזרה למלוננו באזור ורונה. ארוחת ערב.

הקרנבל של ונציה, 2018. צילום: אלכס שפר

ראשון > 11.2.24 > קרנבל הבובות בויארג'ו
הבוקר נצא דרומה לכיוון חבל טוסקנה ליעדנו החגיגי הבא – קרנבל הבובות של ויארג’ו. נגיע לויארג’יו לקראת צהריים ונשתלב באווירת הקרנבל והתהלוכה המסורתית. התהלוכה גרנדיוזית ובמרכזה מובלות בובות ענק ברחבי העיר על גבי פלטפורמות ממונעות מלוות בלהקות ריקודים מוזיקה ושירים. בובות הענק המככבות במרכז החגיגות, נישאות אל על ומתארות דמויות סאטיריות מקומיות, ואירועים גלובליים שונים. נהנה מחגיגה של צבעים תחפושות ומוזיקה, פולקלור מקומי וססגוניות ללא גבול המאפיינים את אחד הקרנבלים המיוחדים באיטליה. העברה למלון בג'נובה וארוחת ערב.

קרנבל הבובות בויארג'ו, 2018. צילום: אלכס שפר

יום שני > 12.2.24 > ג'נובה –  קרנבל התפוזים באיבראה – טורינו
לאחר סיור בוקר באתריה המרכזיים של ג'נובה נשים פעמינו צפונה לחבל פיימונטה. נגיע אל העיר איבראה, החוגגת את הקרנבל בצורה ייחודית: קרב תפוזים שביטא את המרד ההיסטורי של אנשי העיר בשליט העריץ ושומריו. הקרב נערך בין תשע קבוצות 'המורדים' זורקי התפוזים 'על הרגליים' (Arancieri a Piedi) לבין שומריו של השליט, העומדים בתוך כרכרות מיוחדות המובלות על ידי צמד סוסים (Arancieri sui Carri). קרב התפוזים קשור היסטורית לסיפור המרד שהציתה הגיבורה העממית ויולטה נגד השליט שדרש ממנה את 'זכות הלילה הראשון', שנקמה בו בדרך אכזרית במיוחד. העברה למלון בטורינו וארוחת ערב.

קרנבל התפוזים באיבראה, 2018. צילום: אלכס שפר

יום שלישי > 13.2.24 > טורינו – הקרנבל האלפיני בוורס
הבוקר נצא לסיור רגלי באתריה המרכזיים של טורינו – בירת מחוז פיימונטה, הנמצאת למרגלות האלפים. נצא לסיור הכרות עם מרכז העיר: נתחיל בכיכר סן קרלו, המכונה ‘הסלון של טורינו’, נמשיך אל ארמון קאריניאנו, כיכר קרלו אלברטו וגלריית סובאלפינה. נמשיך אל פיאצה קסטלו בה ניצבת המצודה המגלמת את התפתחותה האורבנית של העיר מהתקופה הרומית ועד ימינו. נסיים בביקור בכנסיית סן לורנצו ששימשה כקפלת התפילה הפרטית של דוכסי סבוי. לאחר הפסקת צהריים חופשית נמשיך לעבר העיירה וורס הנמצאת למרגלות הרי האלפים בעמק אאוסטה ונשתתף בתהלוכה חגיגית של מסכות ופולקלור אלפיני. חזרה למלון בטורינו וארוחת ערב.

קפה וג'אנדויוטי בטורינו. צילום: דלית קצנלנבוגן (2016)

יום רביעי > 14.2.24 > טורינו : מוזיאון המכוניות – סדנת כינורות – שוקולד טורינזי
נתחיל את היום בביקור במוזיאון המכוניות, המתאר את התפתחות המכונית במקביל לאירועים ההיסטוריים שהתרחשו במהלך השנים שחלפו מאז המצאתה באמצעים ויזואליים חדשניים. נמשיך לסדנה של בונת כינורות נלמד את תולדות הכלי המופלא, ונכיר את תהליך יצירת הכינור. הפסקת צהריים עצמאית בשוק האוכל של טורינו, ולאחריה נמשיך לביקור בחנות שוקולד ייחודית, בה נערוך טעימות ונגלה מה ההבדל בין שוקולד איכותי לשוקולד רגיל. חזרה למלון. ארוחת ערב.

מוזיאון המכוניות בטורינו, 2018. צילום: דלית קצנלנבוגן

יום חמישי > 15.2.24: קזאלה מונפרטו – מרכז קניות – מילאנו – ת"א
נעזוב את טורינו ונצא לביקור בבית הכנסת אשר בקזאלה מונפרטו שהוא אחד מהמיוחדים באיטליה. נראה את תצוגת החנוכיות המרהיבה ובמוזיאון היהודי המתאר את חגי ומועדי ישראל דרך כלי יודאיקה, מסמכים ותלבושות שנתרמו מכל רחבי פיימונטה. נקנח את טיולנו במרכז קניות ממנו נמשיך אל שדה"ת מלפנזה לקראת טיסתנו חזרה ארצה.

__________________________________________________________

חלוקת לילות:

1 לילה ליד שדה"ת של מלפנזה מילאנו

2 לילה באזור ורונה

1 לילה בג'נובה

3 לילה בטורינו

 

** תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם לשינויים בתוכניות הקרנבלים השונים.

תכנית זו מבוססת על טיסות אל אל למילאנו
הלוך ה' 08.2.24 (ערב)
חזרה ה' 15.2.24 (ערב)

__________________________________________________________

מחיר לאדם בחדר זוגי: 2295 2226 יורו (הנחת רישום מוקדם או לקוח חוזר)

 __________________________________________________________

 המחיר כולל:

  • טיסת אלעל למילאנו וחזרה ממילאנו, מיסי נמל ובטחון.
  • 7 לילות במלונות בדרגת 4* על בסיס ארוחת בוקר. (Buffet)
  • 6 ארוחות ערב (3 מנות בהגשה כולל מים ויין).
  • אוטובוס תיירים ממוזג ומחומם ונוח צמוד בהתאם למסלול הטיול.
  • מדריכה מצוות סולו איטליה – דלית קצנלנבוגן
  • כניסות לאתרים כמתואר במסלול.
  • כניסות וביקורים כמתואר בתכנית הטיול.
  • מערכת שמע (אוזניות) לכל נוסע.

 __________________________________________________________

המחיר אינו כולל:

  • תשר למדריכי הטיול (מקובל 5 יורו לאדם ליום)
  • כל מה שאינו תחת הסעיף "המחיר כולל"
  • עליית דלק לאחר תאריך 28.10.23

__________________________________________________________

לפרטים והרשמה: 

נורית שמר nurit@soloitalia.co.il

נורית – 'סולו איטליה': 03-6753147

'סולו איטליה': 03-6753131

מסלול הטיול באתר סולו איטליה

דלית קצנלנבוגן  dalitaly@gmail.com

+

+

+


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

איטליה בחורף, כדאי? בוודאי!

ארבעה חודשים של חורף איטלקי בפתח, ואנשים שפעם לא היו מעיזים להוציא את הדרכון מהמגירה עד פסח, מנצלים (ובצדק) את מחיריהם הסבירים של כרטיסי... המשך
האביב האיטלקי כבר כאן

האביב האיטלקי כבר כאן

הגנים של איטליה לובשים את בגדי האביב שלהם. למה שלא תבואו לבקר? קבלו את הגנים הבוטאניים היפים ביותר בצפון איטליה*.... המשך